כדאי להציע כמה אופני תשלום.
אשראי למשל הוא פתרון מצויין – הרבה יותר טוב משימוש בצ'קים. זה אולי הכי נוח עבור הלקוח, מכיוון שהתשלום יורד בתאריך קבוע וידוע מראש ויש אפשרות לתשלומים.
נהלו יומן לקוחות מסודר
מומלץ לנהל רישום מסודר ומאורגן, שכולל את פרטי הלקוח, מספר הטלפון, מספר עוסק או חברה, מועד התשלום שסוכם איתו, סכום התשלום ואופן ביצועו. בדרך זו תוכלו לעקוב ביעילות אחר תשלומי הלקוחות, ולעדכן כאשר בלקוח העביר תשלום.
בצעו תיעוד ושימרו מסמכים רלוונטיים.
חובה לבצע תיעוד בזמן אמיתי ולשמור כל מסמך רלוונטי להתקשרות ביניכם ובין הלקוח: כולל חוזה העבודה, קבלות, חשבוניות, תעודות משלוח, הסכמי התשלום וכל סיכום שהתבצע לגבי העבודה. כך, תהיה לכם אסמכתא לכל פעולה ומהלך שהתבצע ביניכם ובין הלקוח.
אפשרו ללקוח תשלום בדף תשלום.
כך, הוא מקבל לינק אישי ולא מחוייב למסור לכם פרטי אשראי. זהו פתרון נוח, קל לתפעול ומבטיח סודיות ופרטיות, מה שהופך את התשלום לפשוט יותר גם מבחינה פסיכולוגית.
אל תשכחו ואל תתביישו להזכיר ללקוח שעליו לשלם לכם.
כמובן שיש לעשות זאת בדרך נעימה ומכבדת, למשל בהודעת Whatsapp מנוסחת מראש, בשליחת חשבונית במייל או בצורה אוטומטית אחרת שתחסוך לכם זמן ואי נעימות בהמשך. ואם בכל זאת אין תגובה, עברו לתזכור טלפוני, בשיחה או בהשארת הודעה קולית.
שמרו תמיד על נימוס, ענייניות וקורקטיות.
תעדו מתי פניתם ללקוח ותנו לו זמן לחזור אליכם ולשלם. ניתן לשאול בעדינות מתי אפשר לבצע תשלום. מנסיוננו, ברוב המקרים, התנהלות נעימה ונכונה אפקטיבית יותר מהתנהלות אגרסיבית ומציקה.